Radiostudenten van zes Vlaamse hogescholen krijgen professionele radio-uren bij MNM

Student Late Night: vanaf maandag 29 januari op MNM

Voor het vijfde jaar op rij slaan VRT-jongerenzender MNM en zes Vlaamse hogescholen de handen in elkaar voor hun studentenproject, dit jaar onder de nieuwe naam Student Late Night. Vanaf maandag 29 januari krijgen jonge mediastudenten zes weken lang een intensieve masterclass in de studio’s van de radiozender. MNM-dj’s Evelyn De BackerCamille Pollie en Bart De Raes begeleiden de studenten tijdens hun stage.

De studenten volgen allemaal een mediaopleiding aan een van deze scholen: AP Hogeschool (Antwerpen)Howest (Kortrijk)Hogeschool PXL (Hasselt)Arteveldehogeschool (Gent)RITCS School of Arts (Brussel) en Thomas More (Mechelen). Vanaf maandag 29 januari zullen zij zes weken lang - elke week komt een andere hogeschool aan bod - een radioprogramma maken onder de noemer Student Late Night. Dat wordt van maandag tot en met woensdag van 23 uur tot middernacht uitgezonden.

Rino Ver Eecke, nethoofd MNM:

"Bij de VRT moedigen we jonge talenten aan die hun eerste stappen in de media zetten. Daarbij gaan creativiteit en participatie hand in hand. Als jongerenradio is MNM het uitstekende platform waar jonge en aanstormende radiomakers terechtkunnen. We willen niet alleen luisteren naar die jonge mensen, maar ze krijgen ook de kans om zélf radio en online content te maken. Net zoals onze professionele radio-dj’s dat doen. De jonge radiowolven worden professioneel begeleid om al hun creativiteit uit te kunnen werken. Het is voor de studenten een eerste belangrijke ervaring waarbij ze écht meedraaien in de boeiende wereld van de radio. Ik ben razend benieuwd naar hun radioprogramma’s en wens hen nu al veel succes!”

Springplank

Vijf jaar geleden sloegen MNM en vijf Vlaamse hogescholen voor het eerst de handen in elkaar voor het studentenproject. Sindsdien heeft het al heel wat jongeren aan een boeiende job bij de radio geholpen. Zowel MNM-dj's Dorianne Aussems als Julie Van den Steen gingen vast aan de slag bij MNM dankzij het project. Ook Sen De Paepe, die in 2016 deelnam, heeft ondertussen een vaste stek in de dagprogrammering van MNM. En ook voor Laurens Luyten en Niels Van Duyse was de stage een springplank.

Sen De Paepe (MNM-dj):

"Een radioprogramma voorbereiden met de rest van de klas en dat dan op nationale radio presenteren... Over dromen gesproken die werkelijkheid worden! Natuurlijk had ik toen absoluut geen idee waar het mij naartoe zou leiden. En kijk mij nu: een vast element in de MNM-Framilie, een collega van de mensen waar ik jaren naar opkeek en nu nog steeds naar opkijk. Als je me twee jaar geleden had verteld dat het zo zou lopen, had ik je nooit geloofd.  Maar radiobloed kruipt waar het niet gaan kan, zeker?”

De hogescholen komen in deze volgorde aan bod:

• Van maandag 29 tot en met woensdag 31 januari: AP Hogeschool Antwerpen
  • Van maandag 5 tot en met woensdag 7 februari: Howest Kortrijk
  • Van maandag 19 tot en met woensdag 21 februari: Hogeschool PXL Hasselt
  • Van maandag 26 tot en met woensdag 28 februari : Arteveldehogeschool Gent
  • Van maandag 5 tot en met woensdag 7 maart: RITCS School of Arts Brussel
  • Van maandag 12 tot en met woensdag 14 maart: Thomas More Mechelen

Volg Student Late Night:

Yasmine Van der Borght Communicatieverantwoordelijke MNM, VRT
Over MNM

MNM is dé radiozender voor jongeren van de VRT. Het is een ontspannende hitpartner die de jonge mediagebruikers en hun leefwereld centraal stelt en van daaruit een relevant informatief aanbod brengt. MNM betrekt jongeren en moeilijker te bereiken doelgroepen actief bij de Vlaamse samenleving. De zender stimuleert hen om elkaar te ondersteunen in de complexe wereld en biedt daartoe een interactief platform op de radio en online met een sterke focus op participatie, gemeenschapsvorming en engagement.

Voor pers (opgelet: vragen van luisteraars worden enkel beantwoord via de klantendienst)
Lisa Dupond

Voor luisteraars en surfers
Klantendienst VRT
www.vrt.be/nl/heb-je-een-vraag/

Klik hier voor interviews

Klik hier voor hogeresolutiefoto's

Het gebruik van fotomateriaal, grafisch materiaal en logo's is niet toegestaan zonder voorafgaande toestemming van VRT, hetzij via e-mail of na ontvangst van een login op het fotoportaal. Het gebruik van de login impliceert dat u instemt met de geldende rechten en gebruiksvoorwaarden.

MNM
Auguste Reyerslaan 52